2015. december 20., vasárnap

Star Wars: Az ébredő erő
(Avagy ideje ráébredni, hogy Vader után az élet megy tovább) 
Képtalálat a következőre: „star wars 7”

(Spoilermentes kritika)

   És íme eljött az, melyre mindenki várt. Egy univerzum, mely felébredt, újjáépült poraiból és elkezdett kiépíteni egy saját ösvényt a jövőbe... Vagy lehet inkább összeomlott???

    Személy szerint rendkívül sokat jelent nekem ez a darab. Gyermekkorom első komolyabb filmje volt ez (milyen ironikus, előtte inkább csak Disney művekkel etettek), emlékszem apukám csak angol változatban tudta letölteni, ezért ő tolmácsolta az idegen nyelvet (még látom magam előtt, ahogy próbálja Darth Vader lélegzetvételét a maga módján előadni), s így elkezdődött valami, amely azóta is a szívem közelében áll. Ez pedig a Star Wars Univerzum. Szépen, ahogyan rajongóhoz illik, megnéztem az eredeti megjelenési sorrendben az összes részt, majd kérdezősködni kezdtem, hogy lesz-e újabb epizód. Akkor erre a kérdésre egyértelmű válasz volt:NEM.

   Ám közel 3 éve, 2012-ben kezdetlegesen, de mégis megindultak a munkálatok az eljövendő új részekkel kapcsolatban. Hosszú 3 év volt ez, sok várakozással és annál is több marketinggel, ezt persze nem csak azért írom, mert az elmúlt hónapokban már a virslinek a kicsomagolása is Star Wars-os, de konkrétan szó szerint mindenhol ez van, mellyel nekem semmi bajom, sőt még örülök is neki, ha a kedvenc filmem folytatásáról van szó. De felmerült bennem a kérdés: Mi lesz ha rossz lesz? (bocsánat legnagyobb fanok, bocsánat utólag is, amiben Han Solo benne van az rossz nem lehet, igaz:-) De mégis mi lesz ha a marketing nagyobb lesz mint maga a siker?-Görgessetek tovább, és olvassátok el a rendhagyótól eltérő véleményemet...
  A mozi előtt fejeztem be pont a Star Wars maratont (kb 12 óra) és a hosszú felkészülésnek végre vége lett...Egyértelműen telt ház volt, de jó helyen ültem, ráadásul 3D-ben nézhettem meg...ÉS ELKEZDŐDÖTT...

   Az érzés nem fogható semmihez. Feljön 
Képtalálat a következőre: „star wars sz9veg”  <<<<-----ez a szöveg és mindenki tátott szájjal bámul, köztük engem is. És belevágunk rögtön egy háromrészes sztorinak a kezdő epizódjába.

    A történetet gondolom nem kell senkivel sem ismertetni, (az előzményeket pláne nem).Ha mégsem láttátok volna az előzetest még, lent megtaláljátok.
   
   .... aztán vége. És sajna azt kell, hogy mondjam nem erre számítottam. Elfogott egy kellemetlen érzés. Utoljára ezt a Marveles "Ultron kora"-nál tapasztaltam. Nem tudom mi lehetett az oka, de bármennyire is vártam, nem voltam megelégedve a filmmel.-Ez volna az a film, melyre időtlen idők óta vártam?-Mivel konkrétan, depressziós állapotba kerültem, és alig tudtam aludni, próbáltam összeszedni minden olyan dolgot ami pozitív és negatív a filmmel kapcsolatban. Leírom most ugyanolyan pontokba szedve, ahogyan a fejemben megfogalmazódott.

   Negatívumok: És igen, úgy is lett, ahogy bölcsességem megmondta...nagy port vert, de annyira azért nem volt jó.

  -Mindenhol a világon, mindenki azt mondta aki látta, hogy J.J.Abrams , a csiszolatlan gyémántot hozta létre, és emiatt aki sokra vágyott (köztük jómagam), az kevesebbet kapott. 
  -Az új szereplők miatt izgultam talán a legjobban, hogy nehogy elcsesszék nekem ezt az egészet. Nem is így lett. Ám nekem a főgonosszal voltak problémáim. Maga a személyisége egész pofásra sikeredett, ám a színésszel voltak gondjaim. Lényegében addig élveztem a karakterét, ameddig le nem vette a sisakját, utána olyan semmilyen lett, addig legalább keménynek látszott, utána viszont az értelmetlen játékát nézhettem. 
  -A fő gond viszont az volt, hogy mivel ESZMÉLETLEN jóra sikerültek a spec effektek, sajna látszott, hogy abban több munka volt, mint a forgatókönyv írásban.

-Nem sikerült elsőre könnyen megérteni, hogy az új karakterek közül ki, kinek, a kije és emiatt néha el lehetett veszteni a fonalat

  Pozitívumok:  Még az a szerencse, hogy ebből több lett.
-Olyan jó volt látni, a régi szereplőket, lényegében, akárhányszor belekerült a sztoriba egy rég múlti kedvencünk, mindenki elkezdett ujjongani, konkrétan ettől zengett az egész moziterem.

-Teljesen meglepően, az új szereplők belopták magukat szívembe, pedig nagyon féltem attól, hogy az ő személyiségük teljesen kezdetleges lesz és tönkretesznek vele mindent. Sokan háborognak, hogy az afroamerikai szereplőnek semmi köze sincsen a sztoriban, ezt én is így gondoltam, ám rá kellett jönnöm, hogy épp az ellentétje, az ő karaktere volt az egyik legérdekesebb.
-A másik nóvum, melynek személyesen nagyon örültem, hogy még viccesebb LETT!-Sok poén volt benne, de megtartotta a  korlátokat, és nagyon jól felhasználták a régi motívumokat is. Szép volt!
-Dicséretre méltó, hogy az előzetest azon az alapon vágták meg, hogy érdekfeszítő legyen, ám mégis maradjon még sok rejtegetni való számunkra, melyeket jobb ha csak a film közben tudunk meg.

- A látványt már bemutattam, nem lehet rá rosszat mondani, de el kell, hogy mondjam sokat fejlődött, ugyanis a fegyverek hangja, robbanások, lövések, és egyéb külsőségek teljes mértékben élethűvé váltak. Lenyűgöző, csak ezt tudom mondani.
-A zene még mindig John Williams, és ha azt mondom, hogy John Williams, akkor máris garancia az élmény. Hozta a formáját, még mindig szeretjük!
-Ami viszont a legnagyobb előnye a filmnek, hogy mert kreatívan gondolkodni, az új helyszínek, lények, fegyverek egyaránt fantáziadúsra sikeredtek. Elrugaszkodtak a régiekről, sőt mondhatom egy sem maradt meg benne. 

-Köszönjük Disney, hogy nem szennyeztétek be Mickey egérrel!!(szerencsére még a logót sem tették ki a rajongók miatt)
-Jók a képváltások, operatőri munka zseniális.

   Összegezve tehát mondhatom azt, hogy a film igenis jóra sikeredett, ám a nagy felkapottságtól sok rajongó, túl sokat kívánhat, várhat el a filmtől, mely teljesen helyén való, de akkor nem élvezhetjük annyira a filmet (saját tapasztalat).Sok kérdés merült fel bennem a végére, melyre nem kaptam választ és nem is fogok, a következő részig, ez alapját nézve nagyon okosan és mértékletesen hozták meg a mondanivaló határait. Sok karakter van, akit még nem ismerek/ünk , nem tudjuk mi szerepük lesz az elkövetkezendőkben. Első epizódhoz képest igenis ütősre sikeredett.

  Egyértelműen 3D-ben ajánlom, ha értékelnem kellene, már az előzmény triológiánál jóval jobb lett, ám az eredetieket nem tudta túlszárnyalni. Nem is ez a célja.
  Mindenféleképpen kötelező megnézni, minél hamarabb...nehogy aztán arra ébredjünk, hogy a mozi zárva!!!!:D

AZ ERŐ LEGYEN VELÜNK!!!

IMDB: 8,3

Előzetes link:   
https://www.youtube.com/watch?v=X9a0tEFa4ek


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése